FAQs

UPPKÖP


  • När du har valt en klocka klickar du på knappen "Köp" för att fortsätta med köpprocessen.
  • Kort efter att du har skickat din beställning, kommer du att få ett bekräftelsemail med ditt beställningsnummer. Om tillämpligt kommer det också att finnas information om betalningsinformationen och de följande stegen.
  • Vårt kundframgångsteam kommer också att kontakta dig via telefon eller e-post för att bekräfta dina uppgifter och kontrollera om ytterligare hjälp behövs (armbandjustering, presentförpackning osv.).
  • Det beror på modellen, märket och den specifika biten, men individuella priser är förhandlingsbara.
  • Använd knappen 'SUGGEST PRICE' för att göra ett erbjudande, vårt kundframgångsteam kommer att granska ditt erbjudande inom 24 / 48h och kontakta dig.
  • Observera att betydligt låga erbjudanden avvisas automatiskt.
  • Vi erbjuder för närvarande endast banköverföring som betalningsmetod. Banköverföring gör att vi kan erbjuda några av de bästa priserna på marknaden.
  • Vi erbjuder olika bankkonton i flera valutor för att undvika valutaväxlingsavgifter för kunder och Chronoexpert
    • EURO-konto - Bankinter SA
    • USD - Överföringskonto
    • AUD - Överföringskonto
  • Betalningar till överförda konton registreras i genomsnitt på mindre än 3 timmar.
  • Betalningar till vårt vanliga Bankinter-konto kan ta 24 timmar - 4 dagar innan betalningen kommer fram.
    • Din klocka kommer att reserveras för dig under denna period (upp till högst sju dagar) och skickas omedelbart efter att betalningen har avslutats.
  • För att påskynda processen, skicka oss ett betalningsbevis.
  • Ja, naturligtvis kan du också beställa varor via telefon. Vänligen kontakta vårt kundframgångsteam på +46 8 446 872 04
  • Vi är tillgängliga mån-tors 9 - 18:30, fre 9 - 14:30.
  • Andra betalningsmetoder är inte tillgängliga just nu men kommer att aktiveras inom kort.
  • Vårt leverantörsnätverk finns över hela världen. Vi kan inte säkerställa LC eller landskod i alla fall. Fråga dock!
  • Specifika klockor har ett marknadsvärde högre än detaljhandelspriset. Det beror på efterfrågan, men vi försöker källa till klockor till bästa möjliga priser
  • Vi inkluderar alla extra länkar och i allmänhet passar klockor till ett genomsnittligt handled. Ytterligare länkar och remmar kan köpas vid behov

FRAKT


  • Ja, Chronoexpert erbjuder 100% gratis frakt till alla EU-länder. Priserna är inklusive moms.
  • Alla produkter levereras från vårt högkvarter i EU (Spanien - Bilbao).
  • Du kan emellertid möta ytterligare import- / anpassningsavgifter för leveranser till länder utanför EU
  • Nej. Inga tullar eller tilläggsskatter ska betalas vid köp från EU
  • Alla produkter levereras från vårt högkvarter i EU (Spanien - Bilbao)
  • Vi skickar ditt spårningsnummer när det är tillgängligt. DHL är vår leverantör, kontrollera ditt spårningsnummer här.https://www.dhl.com/en/express/tracking/monitor_shipments.html
  • Chronoexpert levereras också utanför EU. Du kan dock få ytterligare landsspecifika anpassade avgifter.
  • Kunden är ansvarig för eventuella extra avgifter och de kommer att tilläggas inköpspriset.
  • Vi rekommenderar att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information.

RETURER & UTBYGGNINGAR


  • Chronoexpert har åtagit sig att fullständigt tillfredsställa våra kunder och njuta av ditt köp. Vi erbjuder en problemfri 14-dagars returpolicy.
  • Om du av någon anledning vill returnera eller byta ut din klocka kommer vi att tillgodose din begäran så snabbt som möjligt.
  • Om du bestämmer dig för att returnera varorna återbetalas det betalade beloppet efter inspektion av våra klockexperter med samma betalningsmedel som användes för köpet.
    • Låt tio arbetsdagar för att återbetalningen återspeglas i din ursprungliga betalningsmetod.
  • VIKTIG
    • Varor måste returneras i exakt skick när de levererades.
    • Varor som används eller bärs under returperioden eller med repor kan inte returneras.
    • Vi kan inte acceptera returer för föremål som har anpassats eller graverats, skadats eller slitits.
  • Vi kan behöva göra en avdrags- eller omlåningsavgift på upp till 15% av inköpspriset. Denna återbetalning är för att minska värdet på varor till följd av onödig hantering av dig.
    • Exempelvis ej slitna klockor med klistermärken - Om du tar bort klistermärken eller använder en slitna klocka orsakar ett avdrag på upp till 15% av returpriset på grund av värdeförlust.
  • Kostnaden för att returnera varorna är kundens ansvar. Vi rekommenderar att du använder liknande frakt som företaget använder eftersom vi INTE ansvarar för förlorade paket
  • Varor som används eller bärs under returperioden eller med repor accepteras inte för retur. Vi kommer att tillämpa en avdrags- eller omfördelningsavgift efter vår bedömning
  • Varor som har skadats, öppnats för inspektion eller med förändringar
  • Varor INTE i exakt skick de levererades:
    • Utan originella klistermärken, taggar
    • Utan originalpapper, originallåda
  • Vänligen kontakta Chronoexpert kundens framgångsteam inom 14 dagar. Du kan göra det för köp i oanvända skick från leveransdatum för att begära ett returtillstånd.
  • När ett returbehörighet har utfärdats kommer vi att dela med dig leveransinformationen så att du kan fortsätta.
  • Kostnaden för returporto och förpackning är ditt ansvar.. Kom ihåg att använda ett välrenommerat rederi. För en snabb och spårad leveransservice, använd DHL eller Fedex och behåll bevisen på porto. Annars kan returer avvisas.
  • Se till att inkludera allt originalinnehåll i ditt returpaket, inklusive klocka, lådor, dokument, tillbehör, länkar, remmar, spännen och verifieringspapper.
  • Annars kan returer avvisas.
  • VIKTIGT: Försäljningen från Europeiska unionen är slutlig

GARANTI


  • Varje klocka som köpts från Chronoexpert kommer med en 12-månaders Chronoexpert mekanisk garanti. Det är utöver tillverkarens garanti (Om det fortfarande gäller).
  • Vår garanti täcker mekaniska och rörelsefel
  • Undantaget från garantin:
    • Skador på grund av externa problem eller missbruk: släppa klockan, stötar, stötskador, felaktig hantering, överlindning av klockan.
    • Remmar, armband och stängningar
    • Fickur
    • Kvartsrörelser
    • Vattenskador om inte annat anges på fakturan
  • Tredje parts utförande av tjänsten, öppnande av stycket, ändringar, reparationer, kommer att göra denna garanti ogiltig
  • Vid garantikrav är vi alltid din partner för samråd. Vårt kundframgångsteam hjälper dig med följande steg: ring vårt kundtjänst eller skicka ett e-postmeddelande till info@chronoexpert.com

KONTAKT & ANDRA


  • Om du har frågor angående vårt företag, produkter, registreringsprocessen, leveranspolicyn eller andra förfrågningar, hjälper vårt professionella klockälskande team gärna dig.
  • Vi är tillgängliga via telefon, Whatsapp och e-post. Glad att hjälpa!
    • Chronoexpert kundtjänst telefon - +46 8 446 872 04
    • E-post - info@chronoexpert.com
  • Arbetstid: Man-tors 9–18:30, fre 9–14:30.
  • Chronoexpert är beläget i Bilbao (norra Spanien). Vi erbjuder för närvarande inte ett detaljhandelsutrymme eller utställningsrum
  • Försök först återställa ditt lösenord via länken "Har du glömt ditt lösenord". Om det inte fungerar, vänligen kontakta oss på info@chronoexpert.com